Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

donderdag 24 november 2016

2016 kerstboompjes

Kerstbomentijd. Nou ja, kerstboompjes. Toch zijn ze sinds najaar 2014 aardig gegroeid. Vergelijkt u maar met aanplant sparretjes 2014 ...




Netjes in de rij, november 2016; 
er staan ook een paar gestalde kerstbomen tussen.

Vroeger was het open takkenspel en de korte naalden van de fijnspar een voordeel. In onze kerstboom brandden zeker vijfentwintig kaarsjes. Ook toen we in het houten huis woonden. Mijn ouders waren niet kinderachtig. Ik kan me ook niet herinneren, dat m'n pa een emmer water klaar had staan. Want als er iemand graag een vuurtje stookte dan was ik het wel.






Deze winter ben ik van plan de drie grote sparren te kappen. 
Ze vangen te veel middagzon van akker C. 

Daarom verkoop ik dit jaar ook kersttakken. En in ruil voor het hooi neemt Duivenvoorde wellicht de bomen over. Maar dan moeten ze wel zelf komen zagen.


Ook dit verweesde dappertje zoekt een onderkomen. 
Verleden jaar afgedankt door de eigenaresse
Heel verdrietig allemaal ...
... ik noem geen namen.

Geen opmerkingen: