Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 19 november 2017

2017 Jack (3)

Jack kijkt even achterom. Ik ben nog steeds heel blij met hem. Ja, ik klaag wel eens natuurlijk. Over de kuilen die hij graaft. Voordat ik er erg in had, lag ik al vier keer op mijn snufferd, en dat wil je liever niet.


Foto's nemen is raar.

De kuilen verschuilen zich onder het lange gras. Veel onderhoud deze winter. De tuin is ook toe aan bosbeheer.


Wel raar, maar verder niets aan de hand ... wacht houden dus ... 

Een klant zei, dat ze Jack een lieve hond vindt. Ze is niet de enige. Vooral bij vrouwelijke klanten doet Jack het goed. Toch kan hij ook flink drammen. 's-Avonds omstreeks half tien trekt hij mij uit de stoel.


Jack komt even polshoogte nemen.

Een paar keer op een dag moet er geknuffeld worden. Tijd voor contact. Met Scruffy ging dat net zo. Tegen mij mag hij wel opspringen. Wanneer het erop aankomt, ben ik zijn baas, dat weet hij.


Waar ik ook mee bezig ben, af en toe komt hij langs.

De tunnel ligt open. Heerlijk verse winterpostelein snijden, oogsten. Bestellingen wachten.


Een plaatje ... topkwaliteit ... 

Hieronder wringt Jack zich tussen de oogstemmer en zijn baas. Hij wil aandacht. En dan vertel ik hem weer, dat hij altijd zo goed zijn best doet. En dat vindt hij ook.


Even op schoot ... en wat loenst zijn baas lekker in de camera.

Geen wonder dat Jack de public relations afhandelt. Dit type baas verstaat het pr-vak niet. Bovendien wroet hij in de grond op plaatsen waar niets te ruiken valt, beetje zielig allemaal.


Daar zit hij; genoeg geleuterd, iedereen weer op post.

Naast de winterpostelein staat ook de veldsla er mooi op. De veldsla groeit de komende tijd nog uit.
Jack hoedt sinds kort loslopende kippen. Wellicht vertel ik daar een volgende keer over. Het is leuk om daar wat foto's van te hebben.


Nu voorlopig in de weer met geloste balen hooi
het riekt altijd spannend in de buurt.

Geen opmerkingen: