Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 5 juli 2015

2015 uitgevlogen

Tja, de blog houd ik onvoldoende bij. Steeds vaker het gevoel dat ik achter de feiten aan loop. Misschien volgend seizoen over één of twee gewassen berichten ... meer niet ...

Ruim een maand geleden al weer, zaterdag 30 mei, vlogen de jonge merels uit.


Deze foto is van dinsdag, 26 mei


Zo snel had ik niet gedacht, te laat voor een afscheidsfoto ... Dat bleek ook niet nodig. Verleden week knipte ik een jong uit het net van de bessenkooi. Daarna voelde het jonge grut zich helemaal thuis in de kooi. En maar witte bessen vreten ... Waterdicht is de kooi niet ... altijd wat ...


Kuikens, foto, zaterdag 23 mei.

In de koekenpan ermee. De volgende keer ken ik geen genade. Een paar dagen eerder, omstreeks 21 mei, voordat de veren groeien, liggen er vier kogelronde kuikens in het nest ... tjonge, wat worden die beesten vetgemest ...

... en de Groentenhof heeft er nog een kostganger erbij ...


... fazantenhaan, de Groentenhof daar moet je zijn ... lang zal hij leven!

Geen opmerkingen: