Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 12 februari 2012

voortgang week 5 en 6 (2012)

Op het land is er nu weinig meer te doen. Sneeuw betovert. Het ziet er altijd schoon uit. Hazen die de jacht overleefd hebben, foerageren op de Groentenhof. Dieren hebben het zwaar. Extreme kou voor Hollandse begrippen.

Op het land staan nog spruiten en wat boerenkool. Samen delen maar. Naar mijn idee hebben hazen daar dan weer geen oog voor.

. . . laag zonlicht, sneeuw en hazensporen . . .
. . . de Groentenhof, zowel zomers als 's winters een lustoord . . .

Thuis ben ik op zolder bezig met het raamwerk voor de 'koude bak'. Zeker is dat de vaart er op alle fronten uit is. Deze dagen heb ik niet veel zin. Een onschuldig winterdipje. Een paar zonnige wandelingen gemaakt. Dat helpt er tegen. Ja, samen met Scruffy natuurlijk. Mijn bovenste beste!

Raamwerk voor de 'koude bak': ouderwets knutselwerk ...
... timmeren is en blijft een vak. Knutselen kan gelukkig iedereen.

Op dit moment kan ik me gewoon niet voorstellen, dat er over een maand al volop gezaaid en gepoot wordt. Vooruit, binnenkort treden we weer aan. Braaf voorjaar en zomer tegemoet, seizoen 2012. De kou zal verdreven zijn. Maar ik kan het me nog niet voorstellen.

... een winterse namiddag ...
... panorama van de Groentenhof naar de Duivenvoordse polder ... 
... (hazensporen op de voorgrond) ...

Geen opmerkingen: