Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 24 juni 2012

voortgang week 25 (2012)

Donderdagmiddag ben ik wat vroeger naar huis gegaan. Er was zo veel te doen dat ik even niet meer wist waar te beginnen. Afgelopen week vier van de vijf dagen geoogst, zoals aardbeien, doperwten, wortelen, bieten, peulen, de eerste tuinbonen en aardappelen (die rooi je).

Bontespecht vast in het net; hij is bevrijd!

Er dient ook nog gezaaid te worden, en dan het (on)kruid, tja er is geen houden meer aan. Nu ja, gisteren heeft zich iemand aangemeld om te komen schoffelen. Prachtig, elk uur is meegenomen..

Daarnaast ben je ook gewoon dierenoppasser: vogels levend en dood (helaas) uit de netten knippen. De bontespecht hierboven heeft het in ieder geval overleeft. Wat dat beest nou bij de tuinbonen te zoeken had, begrijp ik niet.

Van de Universiteit van Utrecht zijn ze tussendoor vijf kilo aardappelloof komen ophalen. Het zou dienen voor bodemonderzoek. Aardige studenten maar hun uitleg ging me boven de pet. Ze hadden de Groentenhof via de blog gevonden.


Aardappelakker C, loof en bloemen van Ditta's.

Ja, druk, druk, druk . . . en de omzet was mooi de afgelopen week. Bij deze wil ik u, de klanten van de Groentenhof, en vooral ook de trouwe klanten - sommigen komen al jaren - eens hartelijk danken.

En omdat iedereen zijn best doet - winterkoninkje was aan een nieuw nest begonnen; maar ook dat laatste net had ik nodig - een roodborst jong in de schuur. Jawel! Waar anders?

Tja, de jeugd van tegenwoordig heeft vooral een grote mond;
zelf zou ik zeggen "bek".

Geen opmerkingen: