Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 24 maart 2013

eind maart 2013

Ongewoon, gruwelijk koud ... geen jaar hetzelfde; elk jaar is alles weer anders. Maar dat had ik al wel begrepen.

Beetje gĂȘnant. Er eten oneerbiedige klanten mee op de Groentenhof. U leest verderop meer ...


Tuinbonen leggen, begin maart.

Op zaterdag 16 februari was er groen licht. Na overleg mocht de hakhoutwal van de buren afgezet worden. De laatste jaren neemt de wal in het voor- en najaar steeds meer zon weg.


Scruffy, Ton en Maarten.

Jammer, dat ik na deze zaagmiddag niet verder mocht. Bij nader inzien vond buurvrouw de ingreep te rigoureus. Ik hoop maar dat de stobben voldoende licht ontvangen om uit te lopen.

Misschien volgend jaar toch afmaken?

De tuin spreekt meer en meer tot mijn verbeelding. De beuken- en meidoornhagen krijgen vorm, en ja inmiddels hebben drie vrijwilligers, Ton, Marijke en Maarten, de Groentenhof ook in hun hart gesloten ... ik ben blij met ze.


Niet zo netjes ... afzender: mijn naam is Haas.

Vrijdag had Scruffs  - hij laat niet af - een babyhaasje gevonden. Het diertje zat verstrikt in de netten rond de boerenkool. Wat een gedoe. Snel los geknipt.

Toen haasje in mijn hand zat bij te komen, aarzelde ik. Aan Scruffs opvoeren, of uitzetten ... en dat terwijl pa, ma, en de hele familie haas al flink mee-eten.

Gistermiddag vond ik babyhaasje terug onder het hooi .... het lijkt alsof het slaapt ... maar babyhaasje is terug bij de ‘alhaas’ ...


Babyhaasje slaapt, is dood. 


Alstublieft, laat dit nare weer nou eens eindelijk ophouden ...

Geen opmerkingen: