Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

donderdag 4 juli 2013

oogst 1 (2013)

In de tuinbonen ... zomer en zonlicht ...

Tuinboon Ratio, teeltbednummers D01, 03 en 05.

... kleuren, geelgroen, op mijn knieƫn. Kleuren geven vruchten vorm. En steeds grijp ik er naar, pluk ze af en verzamel ze in de bak.
En zo schuifel ik de rijen langs. Ik heb nooit geweten, dat tuinbonen plukken het mooiste is, dat er bestaat. Kleuren plukken, en vervolgens blijken kleuren tuinbonen te zijn. En 's nachts beleef ik de kleuren opnieuw, groen, helder geel, kobalt, oranje, vermiljoen, paars en blauw. en de oogst wordt almaar groter ...

Prachtige,oogst, dinsdag 2 juli, ruim twintig kilo, van drie teeltbedden.


Oogst: bak tuinbonen. 

Per struik is dat krap anderhalf ons. Maar ja, als het goed is komen er nog vier rondes voordat de oogst gedaan is.

Dit seizoen lijkt de peulvruchtenoogst formidabel te worden. Hoe dat in elkaar zit begrijp ik niet. Eerst maar rustig afwachten ... het loopt wel los ...

Geen opmerkingen: