Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

maandag 2 september 2013

voortgang wk 34 en 35 (2013)

De zomer blijft hangen ... heerlijk ... en de oogst is groot ... het kan niet op.

Rijkswaterstaat nam de klacht serieus. Ze verwezen me door naar de provincie. De pick-up truck moet dus van de provincie Zuid-Holland geweest zijn. De provincie beheert de Veursestraatweg. Inmiddels heb ik het contactformulier op de website ingevuld.

Rijkswaterstaat raadde me ook aan om aangifte bij de politie te doen. Dat gaat me te ver. De politie vangt boeven.

De uien (Sturon) zijn uitverkocht. Zoals voorgaande jaren vinden ook dit jaar de groenten weer hun weg naar de klant. Dat geeft voldoening. Afgelopen weken hebben we ons door een berg sperziebonen gegeten.


Wat overblijft is een stilleven; en ja daar ligt hij weer, in het gras, mijn bovenste beste
Zeker, dat had u al gezien!

Verleden week na die broeierige dagen sloeg de aardappelziekte toe.


Stoppels van Ditta.

Het loof is gemaaid en verwijderd.

Piepers kunnen rustig in de grond blijven zitten. Beschermd tegen vorst sukkelen ze stil de winter door. Dat geldt voor de meeste wortel- en knolgewassen. O ja, te veel nattigheid verdragen ze evenmin.

En ook wanneer u wortelen en knollen opslaat moet u bedenken dat muizen er gek op zijn.

Hoe het zit zal ik nog eens nazoeken. Een ui is een bol, gelijk een tulp, en geen wortel- of knolgewas, toch?

Geen opmerkingen: