Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 18 augustus 2013

voortgang week 33 (2013)

Tja, je maakt wat mee als biologisch hobbyteler. Eerst denk je nog aan een kwajongensstreek.

De grote oogst is aanleiding om af en toe een bord aan de weg te zetten. Vaak ligt het dan enige tijd later achter de haag. Het papier met de aanbieding is ervan afgescheurd.


Een simpel bord bestemt voor fietsers. Het staat een halve meter voor de meidoornhaag. 
Rechts het pad naar de tuin, en ja, daar ligt Scruffs natuurlijk, mijn bovenste beste.

Een doorn in het oog van de weginspecteur van Rijkswaterstaat? Vrijdag zag ik de pick-up truck vertrekken. Ik telde één en één bij elkaar op. En ja hoor, het bord lag weer achter de haag, papier afgescheurd.

Een onvriendelijke daad, geen enkel contact. Wat zal ik doen? Ik heb het contactformulier op de website van Rijkswaterstaat maar eens ingevuld ...

Wilt u ook een positief bericht? Lees dan vooral verder ...

Komende week kan er spitskool geoogst worden (Filderkraut). Voordat er uitgeplant werd, heeft Paul aan elk plantgat een schep compost toegevoegd.


Compost werkt, de spitskool staat er gezond op.

Moet wel gezegd, dat ongeveer de helft toch aangetast is door allerlei mee-eters. Koolwitjes dwarrelen als sneeuw door de zomertuin, door de Groentenhof.















Geen opmerkingen: