Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

dinsdag 4 november 2014

2014 herziening infrastructuur 1

Verleden week meteen begonnen samen met Ton. Omdat ik het dan ook goed wil doen, moet de duiker een meter verlegd worden.


Overzicht: de duiker ligt nu precies in het verlengde van het pad 
tussen akker A (voorgrond rechts) en akker B.


Flinke klus, afgelopen donderdag geklaard. Dat soort werk vind ik mooi, vermengd met een beetje techniek, en stoer natuurlijk. Toch 1000 kilo beton verplaatst. Zaterdag leverde Maarten zijn bijdrage aan het pad: 500 kilo! Hij wilde nog verder, maar ik niet meer.


Ja, sterk genoeg. Scruffs controleert. 
Onder de platen ziet u links de doorsteek tussen greppel en sloot.

O ja, vrijdag leunden Ton en ik allebei op onze schop. En ik riep, dat het niet meeviel. "Gelukkig worden we er niet voor betaald", lachte hij terug.

Vandaag moest ik nog om zijn opmerking grinniken; bitter zoet.


Monding doorsteek slootzijde.

Ziezo de duiker is klaar. Inmiddels schiet het pad ook op. Met vereende kracht gaat het snel.

(wordt vervolgd: ... 2014 infrastructuur 2)

Geen opmerkingen: