Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

vrijdag 25 maart 2016

2016 Jack 2

Vandaag, precies een maand geleden haalden we Jack op. En wat ben ik blij dat Patries doorzette. Ik zag er tegen op, zag overal beren op de weg.


Jack, aan het werk; geur van veldmuizen tussen de spruitkool.

Jack is jong, enthousiast en vol energie. In mei wordt hij drie. Dieren zijn altijd spontaan. Maar juist de spontaniteit van een hond sluit gemakkelijk bij mensen aan.

Torenvalken kunnen niet tussen de spruiten jagen. De planten worden elk jaar, na de erwten en kapucijners, in de peulvruchtenkooi geplant. De kooi beschermt de kool tegen houtduiven. Bovendien zorgen peulvruchten voor extra stikstof.


Hij is lekker bezig ...

Als buitenstaander kunt u een hond het beste negeren. Laat hem maar even blaffen en snuffelen. Hij springt nu ook nogal op. Ik ben druk bezig om hem dat af te leren. U hoeft niet bang te zijn. Hij heeft geen kwaad in de zin, maar het mag natuurlijk niet.


En evenals Scruffy vroeger, is Jack in mijn buurt. 
Hij wil graag weten waar ik mee bezig ben.

Hij begrijpt er ook niet veel van. Wat ik doe ruikt helemaal niet interessant. Baasje is dom bezig!


Dan maar het balletje. Dat is tenminste leuk.

Al met al hebben we de afgelopen weken veel plezier gehad. Jack is een stoere hond. Als hij kans ziet vangt hij het balletje in de lucht. Hij rent en springt als een dolle. Het is een beetje besmettelijk, merk ik ...

Geen opmerkingen: