Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

donderdag 26 april 2012

weer present . .

Het fotocameraatje is weer present !

U zult het met me eens zijn: plaatjes zeggen vaak meer dan woorden ?!

E14, zomerwortelen in kweektunnel, uiterst rechts (en links) radijs.

Zowel de wortelen als de radijs zijn op 3 maart gezaaid.
Een deel van de radijs is al geoogst. Ze hadden smaak.
De wortelen staan er mooi op !
Oogstverwachting: tweede helft mei.

Vergelijkt u hier nog maar even met de stand van zaken op 24 maart. Nu u hierboven ziet hoe de wortelen erop staan, begrijpt u ook waarom ik toen zei dat ze nog 'dunner' gezaaid hadden kunnen worden.

En de meidoornhaag zit vol knoppen, die gaat bloeien ! En voorlopig al dat mooie lentegroen . . . het duurt maar even . . .

 . . . de contouren van de tuin, de Groentenhof worden steeds duidelijker. 

Ook de hagen dienen een doel, ze zijn er niet voor niets geplant.

Het gaat om diversiteit.
Als ik op het jonge meidoorngroen lieveheersbeestjes zie rondscharrelen, stelt me dat gerust.
En vervolgens trekken hagen ook allerlei vogels aan, onder andere vliegenvangers, het gekraagde roodstaartje bijvoorbeeld.

Enfin, ik raak er niet over uitgepraat ...

En een toegift: (on)kruiden op de 'rotonde' van de Groentenhof:

Paardenbloemen en dagkoekoeksbloem; een vrolijke boel toch?!

Vergeet niet, een tuin moet je opbouwen. Dat duurt minimaal drie jaar. De Groentenhof is nu vijf jaar onderweg . . . het begin is er . . . dus . . .

1 opmerking:

David-Jan zei

Beste Hans, wat zien de wortelen en radijs er mooi uit!! Zo'n tunnel is dus duidelijk een groeiversneller. Bij mij zijn de wortelen (zelde soort) net met wat loof uitgelopen. Radijs doet het beter in de koude grond.
Misschien volgend jaar ook een tunnel.
groet David-Jan