Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zaterdag 25 juni 2011

voortgang week 25

De weken vliegen nu voorbij en de rode bietjes (de Egyptische platronde) vliegen het 'Groentenhoflaantje' uit . . . ze blijken heel smakelijk. Daarover hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken. De groenten die geoogst worden, worden ook gegeten ! En dat geeft voldoening.

Er is bijna geen tijd meer voor de blog. Afgelopen week dan ook maar één bericht.

Deze week ontving ik van Linda Driesen - van der Male wat foto's. De komende week zal ik ze op de fotopagina plaatsen. Hieronder ziet u alvast dat Linda oog heeft voor haar omgeving. Dat mag je van een cultuurhistoricus natuurlijk ook verwachten !

Doperwtjes in de peul, een intieme foto als het ware ...
nu zo rauw opeten of even garen (zonder water natuurlijk).

Toch mooi dat de familie Driesen gewoon klant is bij de Groentenhof.

Vandaag, zaterdag, regenachtig. De teeltaarde kon de regen goed gebruiken. De laatste week was er al met al niet zoveel gevallen. Ik merkte dat, toen ik van de week de wortelbedden aan het wieden was. Het voorjaar was dan ook extreem droog . . . en warm, weet u nog wel?
Kortom, de komende week weer pootaan spelen ... er zit niets anders op ...

Geen opmerkingen: