Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 23 oktober 2011

voortgang week 42

Een stralend weekend ! Zonovergoten. En zoals u ziet: de tunnels staan.

De meeste sla plantjes 'Twellose Gele', gezaaid in de linker tunnel, overleven de winter wel; ze gaan dan eind februari, begin maart snel van start . . .

Al met al best drukke weken, einde oktober. Een mooie nateelt ! Ik ben er blij mee.

En volgende week zaterdag, tot besluit, de grote verkoopdag (voor meer info kijkt u deze dagen nog even op de verkooppagina).
Geen wekelijkse mailing meer aan de 'beste klanten'. Ik zal ze missen, snik(je) !
Nou ja, zaterdag gewoon 'patsboem' verkopen, onder het motto: 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'.

En mocht er niemand komen, dan maak ik er gewoon compost van. Ook heel nuttig . . .
. . . zo gaat er niets verloren. 

Ja, de composthopen die nu omgezet worden, kunnen komend voorjaar nog over de bedden verspreid worden. Tijdens de zomermaanden zou dat al na een maand of drie kunnen. De ontbinding staat dan in de hoogste versnelling. Maar in die maanden is er voor omzetten weinig tijd.

Enfin, vanaf dinsdag loop ik dus de akkers af. De groenten, die oogstbaar zijn, zal ik oogsten. 

Geen opmerkingen: