Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 30 oktober 2011

voortgang week 43

Zaterdag, 29 oktober was het dan zover: uitverkoop seizoen 2011 ! Het seizoen is voorbij. Een klant had een 'dubbel' gevoel: moest er nu champagne vloeien, of was het tijd voor droefenis? Ik weet het ook niet!

Half elf, voordat u geweest was . . .


Dinsdag zijn de laatste aardappelen gerooid; woensdag heb ik wortelen, pastinaken en schorseneren geoogst; donderdag witte kool en prei; vrijdag venkel, winterpostelein, veldsla en rucola; en zaterdag boerenkool, groenlof en de rest andijvie. Een prachtige nateelt en rustige herfstdagen.

. . . en voor klanten die klokslag elf uur op de tuin stonden . . .
. . . ja, u ziet het goed . . . lag er een paar kilo spruitjes klaar. Verassing !

Een bijzonder seizoen, dat wel. De komende weken kom ik daar zeker nog wel een keer op terug, dat begrijpt u.
Voorlopig is het vooral een kwestie van rustig voortdoen. Zolang er geen sneeuw valt kunnen de teeltbedden bewerkt worden.

. . . en drie uur 's-middags, nadat u geweest was.

En ja, een groentenboer die z'n boek gaat verkopen. Ik zou het ook niet vertrouwd hebben. Gelukkig zijn er altijd weer mensen, die je het voordeel van de twijfel gunnen. Dank! Ik hoop dat het boek u niet teleurstelt!?

 . . . ziezo, opruimen, een bordje 'closed' ophangen en naar huis . . .

De blog gaat gewoon verder, dus blijft u af en toe even kijken en lezen ? 

Geen opmerkingen: