Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 5 oktober 2014

Sinterklaas

Sinterklaas is vroeg dit jaar. Een delicaat onderwerp, besef ik ineens. Wie heeft er nu mijn schoen gevuld?


Inhoud: twee en een halve eikel.

Dinsdagmorgen, na het weekend, trok ik mijn werkschoenen weer aan. Linkervoet kwam niet ver. De inhoud ziet u hierboven.


Laten we vooral niet over Zwarte Piet beginnen; parodie op "don't mention the war, uit Fawlty Towers". De vraag blijft wel: wie er nu mijn schoen gevuld heeft?

Vlaamse gaaien zie ik met eikels in hun bek rond vliegen. Zij komen de schuur niet in. Roodborst en winterkoninkje wel, maar die eten geen eikels.

Eekhoorns heb ik nog nooit gezien op de Groentenhof. Er zitten wel genoeg huismuizen in de schuur. De veldmuizen verdenk ik er niet van. Zij eten buiten in het veld liever eerst de worteltjes op. Huismuizen leggen blijkbaar ook voorraden aan? Dat wist ik niet.

Maar wat een nazomer, deze weken heb ik er volop van genoten, heerlijk, de warmte, de tuin ... en gewassen die maar door sudderen ... het zal wennen zijn wanneer het weer voorgoed omslaat ...


Sieraad aan de overkapping.

Een parelketting. Miljoenen foto's zijn er al van gemaakt. Toch ook een foto van mijn kostbaarheden. Op de Groentenhof wordt mijn bezit vrijelijk uitgestald. Ik ben er niet voor verzekerd. Gelukkig blijkt dat er heel weinig echte dieven zijn.


Geen opmerkingen: