Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 29 november 2015

2015 renovatie schuur

Wat ben ik toch een bofkont! Al jaren zit de schuur me dwars, een lange pijpenla, onhandig in gebruik. Het drogen van bolgewassen onder het afdak is niet optimaal, onvoldoende ventilatie en het dak lekte steeds meer door.


Afbreken en opbouwen, een georganiseerde bende: 
alle planken vinden weer een plek. 
(Tegen vijven, donderdag 26 november)

En altijd die waterstraaltjes in mijn nek. Een dakgoot was er niet. Klanten bood ik gedwee mijn verontschuldigingen aan.


En nu is de renovatie begonnen, nu zal alles goed komen. De stichting Duivenvoorde financiert mee en "With a little help from my friends" kan het project niet meer mislukken ...


Laatste foto voor de verbouwing (dinsdag, 10 november); 
met ja, mijn BovensteBeste, mijn dier. 
Hij is er nog, had ik niet gedacht ...

Deze zomer reed er een man in een scootmobiel het Groentenhoflaantje op. Een praatje gemaakt. Het weer was prachtig  - maar telkens blijkt, dat het leven niet over rozen gaat - hij vond dat ik hier als God in Frankrijk zat. Ik beaamde het. Ik heb het al wel vaker gehoord. Soms begrijp ik niet waarom men dat vindt - het is vaak ploeteren - maar soms begrijp ik evenmin waar ik dit inspirerende buitenleven aan te danken heb!


Candle in the window (mijn muziek),
reeds een beetje kerst in de nieuwe Groentenhof hut
(dinsdag, 17 november).

Ja, het zit (voorlopig) mee ... lucky me!

(Lees het vervolg en klik hier)

Geen opmerkingen: