Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zaterdag 12 november 2011

voortgang week 45

Het is nu een kwestie van voortdoen, het land bewerken; en vooral de wacht houden . . .

Nee, heus ! Er komt echt niemand aan.

. . . zijn verdienste, aldus Scruffs. Hij met zijn expertise. Ja, het jargon kent-ie al. Gezien het overweldigende succes overweegt hij nu een beveiligingsbvtje.
Zacht zeg ik tegen hem, dat er daar al zo veel van zijn, en dat het misschien toch een beetje anders in elkaar zal zitten, en dat hij vooral ook maar eens van zijn pensioen moet gaan genieten.
Nou, dat is tegen dovemansoren gezegd - hij hoort inmiddels slecht - want zo zit Scruffs niet in elkaar. Een krasse knar. Dat is-ie en dat blijft-ie. 'Forever young' ( "May we stay forever young . . . " ) !

Heel beleefd, maar vlijmscherp voegt-ie daar nog aan toe:
"U heeft toch ook niet zo'n heel groot gevoel voor realiteitszin."
Ja, ja. Nou, ahumm, en toen, op mijn beurt, krabde ik me maar eens achter m'n oor.

Enfin, laat hem maar zitten, ieder zijn ding. En een ander ding staat vast: hij is en blijft mijn bovenstebeste !

akker B, oneven bednummers; plan 2012 peulvruchten

De palen waaraan later het rijsgaas wordt gespannen, zijn geplaatst.
2012 erwten, tuinbonen en capucijners, beoogd op akker B, de oneven bednummers.
De teeltbedden zijn winterklaar en kunnen met hooi afgedekt worden. De peulvruchtenkooi bouw ik volgend jaar omstreeks maart op, 'bij leven en welzijn'.

En tot slot, u ziet het zelf: 'Het is een schone dag geweest.'

Geen opmerkingen: