Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

donderdag 17 november 2011

voortgang week 46

Een vroeg bericht: morgen en overmorgen verplicht vrijaf.

Morgen komt goed uit: de plezierjacht op het landgoed Duivenvoorde gaat weer van start. En zo'n boerenkermis als verleden jaar wil ik niet nog eens meemaken. (Lees deze week nog over de Plezierjacht versus Duivenvoordecorridor !)

. . . beukenhaag . . . herfstkleuren, diep . . .

Waarom verplicht vrijaf ?

Ja, dat durf ik u bijna niet te vertellen. Madeleine komt zaterdag terug van vakantie, enne het huishouden is wat achterop geraakt, zeg maar. Bijna niets staat er meer op zijn plaats. Ik zei nog tegen Scruffy dat hij overal met zijn poten van af moest blijven. Het hielp niet; hij kijkt er heel onschuldig bij. Daarom pleit ik hem vrij, hij zal er de hand niet in gehad hebben.
Kortom, ik heb zeker twee dagen nodig, dacht ik zo . . . voorzichtig.

Maar, zoals u hieronder ziet, nog een paar weken rustig najaarsweer, en de tuin is aan kant . . .

mijn dagen: nevelig, melancholie (een woord dat van alles kan beduiden)
somber en triestig november weer, dat is het dus . . .

Geen opmerkingen: