Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zaterdag 13 april 2013

voortgang week 15 (2013)

Paf, het weer sloeg om ... vandaag de jas uit ... en vanmiddag zon ... genieten ...


Ziehier, aan het werk op de Groentenhof.
Maarten beluchten, Marijke schoffelen; 
... daar krijg ik een warm gevoel van ...

Deze week veel gedaan, met hulp. Paul weet ook van wanten. Nieuwe vrijwilliger, langzaam aan het pensioneren ... hij zal zelf wel aan een tuin beginnen, vermoed ik. Zo niet dan ga ik uitbreiden .... !? Wat ik u smoes.

Op de voorgrond boven zaai ik pastinaken (Tender and True). Net zoals bietjes zaai ik in de rij direct op afstand. Het is nu meer werk. Later als er gedund moet worden en er ook onkruid tussen staat, scheelt het priegelwerk. Het pastinakenplantje dat je juist had willen laten staan, trek je er o zo gemakkelijk mee uit.


Dit dier is trouw. Dat snapt u, dat ziet u wel? 
Ja, dat is-tie, mijn Scruffy, de aller bovenste beste. En hij heeft zijn jas aan.
Foto, Marijke Langeveld, zaterdag 30 maart. 
Dank. 

Altijd blijft hij in de buurt. Nooit hoef ik me daar zorgen over te maken. En ja, hij wil goed doen. Nadat in de zomer van 2007 het kwartje viel, loopt hij steevast over de paadjes. Slechts een, twee keer vergat hij het. Dat was in de goede oude tijd, toen hij nog achter de hazen aan ging.

Alle aardappelen zijn gepoot. Even op een rij: Frieslander, Ditta, Raja en Agria.

Ook dit jaar heb ik enige nieuwe gewassen. Wat dacht u van Bladmosterd 'Golden Frills', Pluksla 'Catalogna', bieslook en als de muizen er niet eerder bijzijn ook aardperen 'Fleuron d'Anjou'.

En tot slot, 'chefke' zelf. Teeltbedden voorbereiden voor doperwt 'Senator'.

Twee weken geleden, zaterdag 30 maart, in die ijzig koude wind. Ook deze foto is gemaakt door Marijke.

Geen opmerkingen: