Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

vrijdag 18 oktober 2013

mijn bovenste beste

Afgelopen vrijdag van dat stille, vochtige, mistige herfstweer ... het seizoen loopt ten einde. Begin november nog uitverkoop. Ik ben volop bezig met spitten. Ja, een oude traditie in ere herstelt. Die natte, inklinkende zandgrond kan wel een beetje lucht gebruiken.

Maar nu heb ik een verrassing voor u. Vandaag bedacht ik ineens dat ik een video kon maken met mijn fotocameraatje. Een onderwerp was snel gevonden: Scruffy.


U ziet het, mijn bovenste beste ...

Tja, de kwaliteit valt me erg tegen. Maar Scruffs laat zich zo gemakkelijk regisseren, een top acteur. Vindt u hem niet lief. Hij is echt nieuwsgierig, en altijd bereid te luisteren. Zo heeft hij ook geleerd om netjes over de paadjes te lopen. Want helemaal vanzelf gaat dat niet.

Steeds komen er langs de kanten van de teeltbedden jonge eiken op. De eikels zijn er waarschijnlijk verstopt door Vlaamse gaaien. Er staat geen vruchtdragende eikenboom in de buurt. De eikels kunnen er dus niet vanzelf gevallen zijn.


Eikenboompje wiegt lijdzaam in nevelige najaarsbries. 
Dat ziet u niet, maar het was wel zo.

Van dat wiegen had ik namelijk ook een videootje gemaakt. Heel stil en ook grappig, doordat er links beneden een spinnetje over het bed kwam lopen en tegen een strootje botste. Het strootje bewoog daardoor. Een kleine komedie.

Jammer, op de blog bleek de kwaliteit van het videootje toch te slecht, vandaar alleen de foto van de jonge eik.

Geen opmerkingen: