Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

maandag 18 november 2013

voortgang week 46, 2013

Hieronder alvast een voorproefje:


Compostafval, stilleven

Martien van Gaalen heeft gedurende het seizoen foto's van de Groentenhof genomen. Een prachtige verzameling ... in december volgt een uitgebreide selectie en een profiel van Martien.

De hele verzameling vindt u op de Nationale Beeldbank . De Nationale Beeldbank verkoopt foto's. Wanneer u een artikel schrijft en bijpassende foto's zoekt, moet u daar beslist eens rond kijken. 

Nu ja, even wachten tot december, maar vooruit nog eentje dan:



Blauwschokkers in bloei, schitterend.

Afgelopen zaterdag was het de laatste verkoopdag van het seizoen. Het zat er al aan te komen ... van een uitverkoop was geen sprake. Zaterdag eind van de middag was ik los. Een beetje weemoedig werd ik daar wel van ... het duurt nu weer tot in mei ...

De dankdag voor het gewas was op woensdag 6 november.
De start van het seizoen verliep koud en traag. De gewassen heb ik zien groeien. Dank zeg ik daarvoor. En ook dank ik mijn trouwe klanten . Volgend jaar verder! "Bij leven en welzijn", voegde oma daar vroeger 'lichtvoetig' aan toe.  

Geen opmerkingen: