Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 14 augustus 2011

voortgang week 32

Ja, helemaal met u eens. Als je over je kwalen vertelt, dan moet je ook melden wanneer het weer beter gaat. Dus bij deze: de rug is meegevallen, het gaat redelijk !
Inmiddels heb ik ook wel begrepen dat we op zijn tijd allemaal aan de beurt komen . . . dus ik tel mijn zegeningen.

Enfin, komt die nazomer nog of niet !? U weet wel, een mooie nazomer. Ach, we slaan ons er wel doorheen ! Toch ? Door die regen, dat donkerbruine weer ?
Inmiddels hangt de knoflook (Vallelado) veilig boven, in het trapgat. Daar ventileert het goed. Een soort schoorsteen. Op zolder staat een bovenlicht open. Heel belangrijk dat de knoflook kurkdroog blijft.

De Ditta (aardappel) vallen ook dit jaar weer goed in de smaak. En dat is mooi ! De oogst is goed. Dat is het voordeel van gewasvariatie, is 'risicospreiding'. In vergelijking met verleden jaar is de aardappeloogst en vooral de knoflook oogst grandioos, de koolsoorten daarentegen hebben het moeilijk. Zo heffen de minnen en plussen elkaar weer op . . .

Het was vandaag behoorlijk druk op de Groentenhof. En dat mag ook wel, de omzet kan beter. Ja, de vakanties zitten er weer op. Gewoon de draad oppakken en weer aan de slag !
Komende week zal ik eens op Duivenvoorde navragen of er nog hooi te krijgen is (zo wordt er gehooid op het landgoed Duivenvoorde). Verleden jaar heb ik drie volle karren ontvangen. Ik dek er de teeltbedden mee af en tegelijkertijd is het voer voor de composthoop. Maar daarover later meer. Hopelijk kan ik afspraken maken.






Geen opmerkingen: