Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zaterdag 27 augustus 2011

voortgang week 34

O ja, toen ik het laatst in m'n rug had, bood een beste klant een beetje plagend aan, dat ik wel bij hun bedrijf terecht kon. Jawel: nurseathome. Tja, ik antwoordde dat zoiets toch voor heel veel later was, en dat ik dan eerst ook nog heel veel centjes op de Groentenhof moet verdienen.
Maar een nachtzuster! Een kranige nachtzuster. Hoeveel jongensdromen gaan er niet over haar ?
Enfin als alles goed gaat, lijken de dingen zo gewoon, vanzelfsprekend. Maar dat zijn ze niet.

(Klikt u vooral even op 'meer lezen'. Er komt nog een prachtige foto !)

Van de nachtzuster terug naar de Groentenhof. Een hele overgang, dat verzeker ik u. Madeleine bestiert het huishouden en ik heb afgelopen week, tussen de nattigheid door, op de Groentenhof flink huisgehouden. De wilde planten (!) zijn niet bij te houden. Dat knopkruid zie ik nu, zoals Maarten 't Hart, maar voor een groenbemester aan. Dat onderscheid is toch niet gemakkelijk te maken. Verder vind ik de tuinder Maarten 't Hart vooral een rommelaar, maar dat terzijde. De wortels van het knopkruid binden de losse aarde. En na een tikje nachtvorst is het gedaan, sterft het af.

Prachtige foto, is het niet ?! Doornappel op de Groentenhof. Een zeer giftige plant, een plant uit de nachtschadefamilie. Aardappelen en tomaten behoren ook tot die familie.Oppassen dus !

Nu ja, volgende week verder. Van die nattigheid word ik wel sikkeneurig, bah ! Misschien wordt het nog een mooie, rustige september maand. Daarna maken we ons langzamerhand weer op voor de winter.

Geen opmerkingen: