Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

maandag 5 mei 2014

kookstudio

Zaterdag kwam er niemand meehelpen. Ook goed, aan het eind van de werkdag heb ik de rabarber crumble alleen opgegeten.

Natascha Boudewijn start eind mei een kookstudio. Om de hoek bij de Groentenhof; oude bollenschuur, Veurseweg.


Een portie rabarber crumble. Ik had haar alleen maar gezegd dat ik daar gek op was.

Heerlijk ... wat lief van Natascha ... houten schaaltje met bestek en servetje met strik  ...


Jammer, koken kan niet iedereen. Natascha kan het wel. Daardoor kreeg ik een watertandend idee. Het idee zal ik haar binnenkort eens voorleggen. Doen natuurlijk, een kookcursus helpt u altijd vooruit ...

Het niet biologische bier heb ik maar na de crumble gedronken. Scruffy at voor de crumble een stick. Hij staat altijd overal met zijn neus bovenop. 


Oogst: lente-uitjes, knoflookstengels, raapstelen en radijs.

Soms kun ja al na slechts één biertje soepeler nadenken. Het spreekwoord speelde door mijn hoofd: 'de liefde van de man gaat door de maag'. Een veel gehoorde klacht. Nou ja, bij Scruffy werkt het ook zo ...

Natascha had wat groenten gekeurd. Ze was er over te spreken. Misschien wordt het nog wat ... ik bedoel 'samenwerken' ...


Oogst: beetje spinazie ...

Inmiddels is er 40 meter verkocht. De rest, 20 meter, volgt komende week ... Het derde bed spinazie is aan het kiemen, zo voelt dat. Het bed is gisteren beregend en was dinsdag, 29 april, ingezaaid..

En ja, vergeet u niet in te schrijven voor de kookcursus ... alle beetjes helpen ...

Geen opmerkingen: