Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

donderdag 1 mei 2014

kweektunnel (6)

Eigenlijk is het voor een boer, zoals ik, niet bij te benen. Het groeit maar door. De foto's zijn achterhaald, gemaakt op woensdag 23 april; ruim een week geleden. 

Rode biet, Egyptische Platronde, op G07 (teeltbednummer.
Alle foto's zijn gemaakt op woensdag 23 april.

Dag van de arbeid; gewassen groeien vanzelf. Levenswonder. Ja, dan krijg ik er weer zin in ...



Sla, Twellose Gele, op G05.

De meeste sla heb ik toch verplant. Op elke plek had ik drie zaadjes gelegd. Hier en daar kiemde het zaad slecht. Op sommige plaatsen was de kieming honderd procent. Daardoor kon ik de gaten opvullen. Al met al kwam het precies goed uit ...

Zomerwortelen, Nantes 2, op G03.

De wortelen komen tot wasdom; beetje mistig in de tunnel. Wordt spoedig vervolgd ... er volgen oogstverwachtingen.

Lees ook de hele kweektunnel cyclus van dit jaar. Hier kunt u starten, en het volgende deel is kweektunnel (7)


Geen opmerkingen: