Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zaterdag 2 juli 2011

voortgang week 26

Oei, wat gaan er de komende twee weken veel 'beste klanten' op vakantie. En dat nu gisteren, de eerste courgettes geoogst zijn. Wat te doen ? Wie zullen al die verse groenten eten ?

Ja natuurlijk, vakantie. Even een paar weken er tussenuit, uw zinnen verzetten, los komen van uw maatschappelijke verplichtingen.
Maar u snapt zeker ook wel, dat ik daar, sinds de Groentenhof, minder begrip voor heb. "Gewoon deurdonderen !" en verder niks.

Komt tijd, komt raad. Volgende week maar even afwachten, of misschien dinsdag het verkoopbord plaatsen.

O ja, wat het vermelden meer dan waard is - hoewel het stadium nog pril is - dat er klanten bereid zijn, zo af en toe, een uurtje de handen uit de mouwen te steken. Dat geeft me dan net dat zetje in de rug: een heerlijk gevoel !

En de knoflook (Vallelado) oogst is fenomenaal (foto volgt) ! Ik zal enige grootverbruikers (biologische restaurants, zoals baklust en anderen !! ) aanschrijven . . .  maar ik ben tuinder - potverdorie - en geen salesman . . .

Wordt vervolgd ('bij leven en welzijn'; die opmerking voegde mijn oma vroeger bijna overal aan toe) . . . . .

Geen opmerkingen: