Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 31 juli 2011

voortgang week 30

Oei, dat was dinsdag schrikken. De mailklanten zijn al op de hoogte. Er 'knoerpte' iets onderin de rug, " o maiij ". Van de winter aan het sukkelen geweest met ischias. Ja, verder wil ik er niets over weten. Als je even doorleest op internet, krijg je steeds meer kwalen, die van toepassing zouden kunnen zijn. Mijn advies: niet doen!
Als het te moeilijk wordt gewoon naar de dokter, die gaat erover. Wat dat betreft is onze huisarts vrij nuchter. Uit ervaring weet ik, dat als het erop aan komt, hij de juiste inschatting maakt. Maar garanties zijn er niet te krijgen . . . Nu ja de rug, het lijkt gelukkig mee te vallen. En blijven doen wat je kunt, is het advies,  vooral niet overdrijven.

30 juli, akker E op een luie, beetje saaie zaterdagmiddag.



Enfin, 'wel en wee'. Er is nogal wat 'Groentenhofwee' deze week. Een groot deel van de knoflook heb ik al in het trapgat moeten hangen. Het is buiten veel te vochtig voor juli (!? ) En zo is het altijd wat.

Maar ik zat ook met m'n handen in de zachte, warme aarde aardappelen te rooien. Mooie gele parels uit vruchtbare grond. Ditta, en de oogst ziet er goed uit ! En er zijn ook 'frietaardappelen' bij. We hebben ze al gegeten. Ik ben er gek op (en Madeleine maakt bio majo = biologische mayonaise). 'Patat-friet eten', iets van vroeger zal het zijn. Dit is zeker het 'wel' van deze week !

En o ja, Scruffy heeft afgelopen dagen toch wel flink in de belangstelling gestaan. Hij is nu weer helemaal op uw hand ! (Zegt hij zelf . . . zolang hij zelf maar de orde handhaaft).

Komende week zit de vakantie voor een aantal Groentenhofklanten er weer op. (Ja, ik hou dat natuurlijk wel een beetje in de gaten).
"Welkom thuis ! "
Fijn, om weer thuis te zijn ? En dat u weer verse groenten kunt halen op de Groentenhof . . .  ! Een voorrecht, en dan overdrijf ik heus niet.

Geen opmerkingen: