Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zestien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 17 juli 2011

voortgang week 28

Nu ja, u heeft die laatste opmerking van verleden week wel heel serieus genomen. Mijn soort humor valt wel vaker niet zo lekker. . . . ?
Wel nee, u bent op vakantie. Niets aan de hand, en de thuisblijvers zijn trouw hun groenten komen halen. Ja, door weer en wind. Verse, biologische groenten. Het is ronduit afzien. Soms.
Het was dus stil op de tuin. Maar de wind, de storm kwam wel, en heel veel regen.

De tuin kon intussen wel weer flink wat hemelwater gebruiken. Verleden week begon ik al aan het motorpompje te denken. Dat hoeft nu dus gelukkig niet meer.
Gisteren en eergisteren als de hazen het aardappelloof verwijdert. Nat, warm broeierig weer; ideaal weer voor de aardappelziekte om toe te slaan.

Het loof is eraf ! En daar drink ik nu een potje bier op, heerlijk.

Maar ondanks de stilte is er, behalve van uien en knoflook, geen sprake van een groenten overschot. Hoe dat nu precies zit ? Daar moet ik nog eens over na denken.

Volgende week, 21 juli, vieren we dat Scruffy jarig is. Bericht volgt ! Mijn trouwe viervoeter, de bovenste beste !!!

Geen opmerkingen: