Welkom op de Groentenhof

De Groentenhof is nu zeventien seizoenen onderweg, sinds mei 2007. De blog vertelt over het reilen en zeilen, wel en wee. Er komen onderwerpen aan de orde die van belang zijn voor de biologische teelt.

zondag 8 mei 2011

voortgang week 18

Zal het dan toch waar zijn ?? Het KNMI voorspelt de komende dagen buien, vooral in het westen !!! Nou, ik wil ze eerst voelen ! En dan pas zien en horen . . .

Deze week meer klanten op de tuin. Het is leuk om 'oude', trouwe klanten weer te begroeten. Van die klanten moet de Groentenhof het hebben !

Een beste klant mailde, dat ze weer graag naar het 'winkeltje' wilde komen. Dat klinkt heel aardig !
En toen ik een klant erop wees dat sommige radijs mogelijk door de made van de kleine koolvlieg aangetast is,  merkte hij op:
"Nou, zo erg zal dat toch niet zijn? Die beestjes hebben hun hele leven niets anders dan radijs gegeten !"
Helemaal mee eens natuurlijk, dat begrijpt u !

Donderdagmorgen vond ik folders en een poster op de winkeltafel. Ja, de polderdag, Hemelvaartsdag, 2 juni. Het zal mij benieuwen (zie het mededelingen blad). Hoeveel bezoekers zullen er wel niet komen ?
De Groentenhof is een kleinschalig initiatief, daar weet u alles van. Maar mochten de groenten nu even uitverkocht zijn, dan kunt u de Groentenhof ook steunen door het kopen van een boek (zie medelingen).

Het is deze maanden flink doorzetten. In maart, april en mei leg je de basis voor het hele seizoen. En nu komt het beregenen er nog bij.
Anderzijds merk ik dat ik van m'n ervaring ga profiteren. De afgelopen vier jaar steeds goed opgelet: wanneer ga je zaaien, uitplanten, beluchten, wieden, uitdunnen, aanaarden, opbinden, oogsten, onkruid maaien en paden schoffelen; om maar eens wat op te noemen. De volgende vraag is dan: was dat het juiste moment ? En waarom wel of juist niet ? En dat helpt, weet u !

Over een onderwep meer weten ? Laat het weten !

Enne ja, nog niets gehoord van Els. Zou het een vergissing zijn, of is ze geschrokken (???) of misschien vakantie ?

1 opmerking:

els zei

Beste Hans:
Beste Hans,
als eerste blog-volger heb ik van de week mijn groetentas in ontvangst mogen nemen. Heerlijk! Van de raapstelen een heerlijk stamppotje gemaakt met wat lekkere kaasblokjes erdoor, rabarber toe met wat gember en Griekse yogurt. Natuurlijk ook genoten van de heerlijke spinazie en de pittige radijs.
Vandaag bezocht ik Terra Madre in Deventer. Een initiatief van Slow Food Nederland. Producenten van mooi eerlijk eten uit de omgeving vertellen over hun produkten en je kunt veel proeven en kopen. Morgen, zondag 15 mei zijn ze er ook nog. (zie voor verdere gegevens website Slow Food). Een aanrader!
Groet, Els